Jakie pomoce terapeutyczne stosujemy w naszym Centrum?

Praca z Waszymi dziećmi jest dla nas źródłem ogromnej radości. Gdy widzimy postępy naszych kochanych podopiecznych to czujemy ogromną dumę, satysfakcję i motywację do dalszej pracy. Podczas zajęć z dziećmi najważniejsze są umiejętności terapeuty, ale duże znaczenie mają także pomoce terapeutyczne wykorzystywane w konkretnych ćwiczeń stymulujących ważne funkcje mózgu. Z jakich pomocy chętnie korzystamy?

Pomoce terapeutyczne w pracy terapeuty

Nasi terapeuci to wyjątkowi specjaliści w swojej dziedzinie. Podczas zajęć starają się zbudować z dzieckiem więź, stworzyć miłą atmosferę, dzięki czemu dzieci chętnie wracają na zajęcia. Wraz z umiejętnościami pedagogicznymi w parze idzie wiedza i doświadczenie w prowadzeniu terapii. Aby odpowiednio wywiązać się z zadania i spełnić cel terapii, nasi specjaliści wykorzystują podczas zajęć najróżniejsze pomoce do terapii zgodne z zasadami Metody Krakowskiej. Oprócz stosowanego stałego zestawu pomocy, często wprowadzają nowości, które uatrakcyjniają dzieciom ćwiczenia. Zobaczmy z jakich pomocy terapeutycznych korzystają.

Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania® Metodą Krakowską

Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania® to jeden z istotniejszych elementów pracy z dzieckiem, któremu terapeuta poświęca dużo czasu. Ta metoda nauki czytania może być stosowana nawet u dzieci w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym. Przebiega zgodnie z etapami nabywania języka – na początku dziecko poznaje wyrazy dźwiękonaśladowcze i samogłoski. Ponieważ jest to łatwiejszy etap nauki dziecko z zapałem i ciekawością chce przejść do trudniejszych elementów czyli nauki sylab, odczytywania grup znaczeniowych w sposób globalny, a następnie odczytywania prostych zdań i całych tekstów.

Jakie pomoce wykorzystywane są podczas Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®?


Pakiet 18 zeszytów Wydawnictwa Edukacyjnego, który stanowi podstawę nauki czytania.

To zeszyt ćwiczeń, który w atrakcyjny sposób przestawia dzieciom naukę czytania – czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną.

63 karty ćwiczeńe do nauki czytania sylabami.

Zeszyt ćwiczeń do nauki czytania sylabami. Zawiera kolorowe i ciekawe zadania dla dzieci: kolorowanie obrazka, pisanie sylab po śladzie, wklejanie w odpowiednie miejsca naklejek z sylabami i obrazkami itd.

Zestaw 36 zdjęć twarzy – jest to doskonała pomoc dla dzieci z zaburzeniami ze spectrum autyzmu, zespołem Aspergera czy alalią. Dziecko obserwując twarze może uczyć się wymawiania sylab i samogłosek.

Program słuchowy „Słucham i uczę się mówić”

„Słucham i uczę się mówić” to program słuchowy obejmujący 15 książeczek i płyt. Podczas zajęć wysłuchuje na słuchawkach specjalnych nagrań, których celem jest poprawa uwagi i koncentracji dziecka, kształtowanie poprawnego wzorca mowy oraz zachęcenie dziecka do spontanicznego naśladowania wypowiedzi.

Seria książeczek “Czytam mamie i tacie”


Seria “Tycio i Pajda”

Wszystkie materiały są z dostępem do pobrania nagrań mp3. W zależności od etapu terapii i poziomu rozwijającej się percepcji słuchowej dziecka, zalecane jest wprowadzenie wybranych przez terapeutę programowo słuchowych.

Ćwiczenia lewopółkulowe

Ćwiczenia mające służyć rozwojowi lewej półkuli mózgu to ważna część pracy z dzieckiem. Lewa półkula mózgu odpowiedzialna jest za język, mowę, czytanie i myślenie logiczne.
Ćwiczenia lewopółkulowe obejmują przede wszystkim :
– analizę i syntezę wzrokową,
– przetwarzanie linearne,
– porządkowanie sekwencyjne,
– naukę relacji.

W pracy z dzieckiem terapeuta korzysta z takich pomocy terapeutycznych stymulujących pracę lewej półkuli mózgu jak:

Zestaw zawiera 25 kwadratów wykonanych w trzech kolorach oraz książeczkę ze wzorami do układania. Dziecko ma ułożyć kwadraty zgodnie ze wzorem z obrazka.

Wszystkie te pomoce i wiele innych można zakupić w sklepie z pomocami terapeutycznymi juniora.pl.